hur ninja är att rida, ''tålamod''

varje dag är som en kamp mot döden, hon fjollar sig och bråkar speiellt när man rider dressyr.
det är bara en sak som funkar för mig, skratta åt det !

dom gångerna jag inte gjort det utan varit irriterad redan innan och hon har en sådan dag, det har hänt typ 2 gånger.
då har jag hållt på i minst 2-3 timmar innan hon ger sig !
och jag tycker faktiskt att det är viktigt att man inte ger sig när det väl gäller, det tycker jag är väldigt viktigt att hästen skall lyssna på ryttaren.
ninja är extremt dålig på detta och jag försöker alltid att se det so oseriöst som möjligt och bara hålla mig lugn när hon trippar skratta åt det för att det hjälper inte att bli arg, skrattar du åt det och säger att det är okej tröttnar hon efter ett tag.
hon vill alltså att jag skall bli upprörd eller göra något åt det, knas ponny :)
just i ridhustycker jag hon går riktigt bra i hon fokuserar och är lätt på hand ingen dragkamp.
i padden kan hon bli lite engslig och tycka det blir tråkigt, vill gärna gå ut om det blivit mycket träning .





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback