hopprädslan..

börjar få tillbaka min hopprädsla ..
blev av med den för 2 årsen , och sen dess har jag aldrig haft problem med att hoppa ett hinder.
men nu har det kommit tillbaka och jag får såna hemska tankar på saker som kan hända .
att vi ska gå omkull att jag ska ramla av att han stannar och massor.
blir orolig, känner att det inte är kul längre ..
det gäller hinder som är 70-110 cm ungefär inte 50-60 .
det är svårt när jag vill vara där jag vill inom hoppningen också .
jag satsar ju på LA, och ibland känner jag att det kommer bli skit bra alltingen känns super och så.
och nästa vecka kan jag känna att jag aldrig mer vill hoppa .
fattar inte hur man kan vara så orädd.
själv har jag ju fått min hopprädsla p.g.a olyckor, att jag gjort mig illa gåttomkull m.m

finns det verkligen ingentingen man kan göra åt det ?
för att få bort rädslan..






Kommentarer
Annika

Va mer ego, bara tänka detta är ju skit lätt! :)

2011-02-11 @ 21:00:43 | http://guardiani.blogg.se/
Jessika

Jodå det går att bli av med! :) Krävs mycket vilja, träning och tålamod bara! Men det största och svåraste steget är att erkänna att man är rädd så det har du ju klarat av! :)



Jag har varit/är ibland också lite hopprädd pga olyckor och det gäller att hoppa lågt och hela tiden sluta medan man fortfarande tycker att det är kul, det ska kännas som om du verkligen skulle vilja höja lite och hoppa mer när du slutar hopp-passet! Träna, träna, träna. Hela tiden vara medveten om att man är rädd och inte skämmas över det. Det går inte att hoppa för lågt, men det går att hoppa för högt.

2011-02-11 @ 21:31:24 | http://www.enryttare.blogspot.com
Äh

Äh, du är ju bara feg för att få fett med spö!

2011-02-12 @ 23:23:59
elin

Jag tror inte att jag har varit särskilt rädd för höjderna. I alla fall inte när jag sitter på hästar som jag vet klarar det.

Men tänk inte på höjden. Är du rädd, är hästen det. Är du stressad, är hästen det. Är du däremot övertygad om att du klarar det, är hästen också med på det. Det är samma sak som i dressyren. Vill inte hästen, den försöker att komma undan och skiter i det, men är du extremt envis och inte ger dig, gör hästen det till slut.

Bara du visar att du bestämmer, kommer det att funka! :D

Jag har däremot varit rädd för att rida ut själv. Speciellt på andra hästar än min egen. Har ramlat av och hamnat på sjukhus flera gånger. Men det är bara att jobba bort!

Övning ger färdighet ;)

2011-02-13 @ 19:52:40 | http://elinarvidsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback