men -.-

börjar bllite irriterad på detta med alla skvallerbloggar som skriver om mig, ni har noll koll på hur jag rider ?
och tycker inte att man skall dömma efter hur bilder visar, jag rider varken hetsigt eller är stressad när jag rider.
tycker ni fått fel uppfattning och försöker sätta dit mig för saker jag inte gjort, bland annat att ta en fake hotmail och låtsas vara jag skicka in en bild till ''hot or not'' ?
för jag vill inte få kritik av någon som aldrig träffat mig eller ens sätt mig rida, och som jag VET inte kan göra det bättre, sluta ta allt bakom data skärmen och fixa ett liv irl
annrs är det seriöst något fel, väx upp tack :) !





Kommentarer
Jennifer

sjukt bra blogg , det ända är att du borde skriva vem det är som gör inläggen och vem det ärpå bildena för man ser inte riktigt , men annars suuuppperr blogg !

ser upp till killar som rider och vågar stå för det ! :D

2011-06-19 @ 06:50:32
Lisa

Om de nu inte va du som skickade in bilden, varför lägger du då ner tid på att försvara dig?

2011-06-19 @ 07:46:21
alisha (:

Kolla mitt senaste inlägg.. någon som tydligen tycker klockaregården är dåligt.. -.-

2011-06-19 @ 12:06:51 | http://ponyjumpers.blogg.se/
Maya

Du skickade in en bild och blev kritiserad..?

Hehe.. tror de e du som ska växa upp.. :)

2011-06-19 @ 12:25:14 | http://mausan.blogg.se/
Malin

Tycker verkligen inte man ska dömma efter bilden bilden kan ändra allt det är bara onödigt att dömma hur någon rider tycker du rider as fint!

Det bästa är bara att du känner dig stolt över dig!

2011-06-19 @ 12:41:02 | http://ponnybilder.devote.se
amanda alexandersson

men what :O

hahahahahahaha, gangsterponnyn är falsk och allt hon skriver är falskt :D

2011-06-19 @ 17:08:19
anonym

gangsterponnyn ?

lite skrattretande att dom hoppar på dig så, dom känner dig inte ens :P

2011-06-20 @ 02:11:43
L.E

Men om det nu är så irriterande, varför lägger du då ut bilder där du sitter som en hösäck, drag i munnen och dessutom har en otroligt dålig hoppsits?

Du får skylla dig själv, om du inte kan visa bättre bilder så får du helt enkelt ta att det kommer kommentarer om din ridning - som visar sig vara kass på bilderna.

Och ja, man kan bedöma en ridstil utefter bilder. Visar flera bilder samma sak så är det inte bara något som händer en gång utan flera gånger och då är det dags att bärja tänka på vad man gör.



Men ett tips, istället för att sitta där och bete dig omoget över de kommentarer du får och sedan få "stöttning" ifrån en del så TA TILL DIG och ta till vara på det man säger. Jag tror inte det är många som säger saker för att vara elaka utan de säger det för att de faktiskt ser dina fel.

Ingen är felfri och det är bara att ta till dig och försöka göra felen bättre så de till slut inte är några fel.

Jag tycker helt ärligt att det är omoget av Dig och de som "stöttar" att skriva att det är inte si och så och att man inte ens känner dig osv, för som jag sa: De flesta påpekar FELEN och säger inte saker för att vara taskiga. Kan man inte ta kritik på ett moget sätt så ska man överväga att inte ha någon internetsajt där man kan "riskera" att få det.



Exempelvis bilden i din header där du hoppar -

1. Du har en bakåtlutande sits vilket ger hästen fel tryck på ryggen som i sin tur kan ge otroliga ryggsmärtor. Istället för att ha denna hösäcks sits så följ med hästen över hindret och res dig smidigt. Jag får allt annat än ett smidigt intryck av den sitsen.

2. Hälarna ska peka neråt, inte uppåt. Uppåtpekande hälar ger obalans och gör att du faller tillbaka (precis som du gör där) och dessutom ger de hästen en obehaglig och irritersam skänkel som på fel häst gör ont.

3. Ta hellre tag i manen en bit fram på hästens hals och låt tyglarna bli lite slappa på upphoppet för att sedan släppa manen och ta tillbaka tyglarna när det går neråt igen utan att dra. Gör så tills du känner dig säker att du kan kontrollera händerna riktigt innan du återgår till "lösa" händer (du inte håller i manen). Att dra så där hindrar för det första hästen att hoppa (ger feltryck - ryggproblem) och dessutom gör det otroligt ont i hästens mun och det är ett väldigt stort störningsmoment som kan få hästen att tappa koncentration totalt i värsta fall vilket gör att det KAN sluta med att denne går omkull vid landning.



Där har du kritik, ta till dig och sluta försvara dig. INSE istället att det är fel och inte elakheter som skrivs ner.

Fast å andra sidan, vill du förstöra hästen så fortsätt som du gör. Skit i att det finns de som faktiskt VILL hjälpa.



Angående klockergården har jag ALDRIG hört något bra om den. Rekomendationen är att byta till en utbildad ridskola som lär ut hur man verkligen rider och inte åker häst.



Ta till dig, väx upp och framför allt,

väx upp med rätt kunskaper som räddar både DIN ridning och HÄSTEN. Hästen är i ett otroligt riskområde med felridning, det vet även en 3åring.

2011-06-20 @ 19:42:53
anon

är det inte du som rider på detdär stallet där dom vanvårdar hästar hahah. fett kändis.. alla snackar illa om dig och dom stackars hästarna

2011-06-23 @ 00:50:14
xD är folk seriösa? på riktigt? haha

Coolt att alla går på det hon tjejen som skär sig och är allmänt ostabilt psyke, blivit blockad från alla sidor hon haft och hittar på massa saker bara för hon är avundsjuk, mår dåligt och är psykisktsjuk! stakars människor som tror på rykte och inte tar reda på fakta!

2011-06-24 @ 00:50:27
Therese Ivarsson

jag blir så fruktansvärt förbannad, helt seriöst. HUR kan folk tro att vi klockaregården vanvårdar sina hästar? det är ju helt obegripligt ?

Alla som har varit hos Beatrice håller nog med mig när jag säger att hon är en sån stor djurvän och en otroligt bra person. Vänlig och förståelse till hästarna.



Rida på en ridskola är ju en B nivå om man jämför med att rida hos Bea, det är hos Bea jag har lärt mig ALLT om ridning, hästarna och allt runt om hästarna.



Jag förstår verkligen inte hur folk kan säga så om mitt stall. Några ögonblicksbilder när hästen busar, eller ramlar av, man travar och blir uthängd på en stackars unges blogg som vill ha uppmärksamhet att man VANVÅRDAR sin häst?



Ställ er frågar,

hm varför finns inte hennes blogg kvar?

Varför finns inte hennes bilddagbok kvar?

Varför finns inte hennes ANDRA bilddagbok kvar?

Varför blir hon anmäld av alla som har blivit uthängda och kränka i hennes blogg?



Lägg ner energi på det hästar som riktigt blir misshandlade, ser ut som skit, aldrig borstade, aldrig få mat knappt vatten, piskrappningar mot ansikte, sår över hela kroppen, sår och blödande mun, meter långa hovar som aldrig sköts.



SMÅ GLIN rent ut sagt. Lägg energi på det som behövs, på de hästar som behöver eran hjälp. istället för att vara kaxig över internet för dr vet ingen vem du är endå.



Personerna som skriver såhär är mer än välkomna till mig så kan vi reda ut detta. Som om denna person som sprider alla rykten hade tagit detta med Bea med än gång hade inget sånt här hänt. Men vet ni varför hon aldrig pratat med Bea om detta ?

En stor fegis som inte vågar ta en diskution ansikte mot ansikte, utan bara över internet där hon kan blocka oss alla ifrån klockaregården så vi inte har något att säga om saken!



Om det är såhär att jag hade kommit och tagit kort på ni som skriver såhär om klockaregården hade jag kunna lägga ut precis lika dana bilder på er, skriva att ni slår era hästar, se så missnöjd era hästar är. ÖGONBLICKSBILDER är mitt ord. Ni är mer än välkomna till att hälsa på vårat stall, UNDERSÖKA hästarna själva ni som är gudagåvorna till djuren på jorden och se för er själva, att någon djurmisshandel och vanvårdning inte förekommer i vårat stall!



Hoppas vi ses där !



Therese Ivarsson Klockaregården Tanumshede

2011-06-24 @ 01:19:00
Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=D0erM2K0MvI&playnext=1&list=PL094116E1C2F2A19A innan ni säger vi vi utför djurplågeri på vårat stall kan ni ju ta en titt på detta, och tänka till.

2011-06-24 @ 02:43:44
yeah right

byta då inte till den ridskolan som finns i byn, det är där man lär sig åka häst och inte rida..

på den gården har ridläraren mycket mer utbildning än ridlärarna på ridklubben i byn..

2011-06-24 @ 10:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback