dagens ridpass **

Som sagt jag red i ridhuset.
jag red verkligen igenom han idag.
och först lät jag honom skritta på långa tyglar runt omkring i ridhuset som han själv ville.
så han gick snällt runt och sträckte på sig, sen efter en stund tog jag tyglarna och började jobba han lite i skritten.
sen så travade jag runt igen på lite långa tyglar så att han kunde sträcka på sig.
jag fick inte använda tyglarna utan ick flytta han med vikten och skänkeln, och det tyckte jag att han gjorde bra :)
Tog upp tyglarna en stund senare och började smått jobba han på en av volterna, han var mjuk och in och lyssnade väldigt bra, jobbade han i lite form och slytta för skänkeln m.m
efter en stund gick jag upp i galopp och skulle galoppera på volten men vid den stora spegeln, fick han spel och slängde sig åt höger och bockade,stegrade och slängde sig allt vad han kunde, blev irriterad på han, men det syntes nog inte för att jag hade ett stort leende, han är ju så söt xd
men så gjorde han kanske 4-5 gånger till så vi sket i det, och började jobba med bommar, först skulle jag bara trava över 5 helt vanligt, första gången slängde han sig åt sidan, så jag styrde snabbt tillbaka han och gav han et rapp på rumpan, sånt blir jag irriterad på !
sen gick det jätte bra :D
han lyssnade verkligen bra :)
och så satte maria upp det till en travbom, ett galopp språng till ett räcke.
han var verkligen stark vilket jag verkligen inte trodde han skulle vara.
det var ju första gången jag hoppade han så blev faktiskt förvånad.
så jag fick inte stopp efter hindret så fick styra på ett annat räcke.

haha, såhär såg det ut.

sen så gjorde vi så några gånger och fortsatte mot vänster och hoppade det andra räcket.
gick bra, han bjöd bra på hindret.
sen så gjorde maria om det till galopp bommar istället, och jag fick rida såhär!

lite olika anridningar och slut.
lång anridning - snäv sväng efter hinder.
Kort anridning - lång sväng efter hinder.
och kort - snäv.
lång - lång.
som ni ser på bilden.
där gav vi oss med hindrena!

men ville testa galoppen på volten, igen.
så gjorde det, första gången dampade han igen, men så testade jag en gång till och då kände jag bara hur han drog skig lite åt höger men forsatte på volten, duktig nisse :')
han är ju inte helt lätt, men det är faktiskt kul att han inte är det, har typ alltid haft ängla hästa som gjort allt man bett om, och så är det verkligen inte med nisse !



två bilder från idag !



jag och nisse.
nytt träns beställt √

nisse <3 !



Kommentarer
Theodora von Dörring

fin ponny du har :)

2011-03-13 @ 00:28:09
emma

vad söta ni är :)

2011-03-13 @ 20:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback