Dagens ridpass *från igår*

Jag red gustav, och det gick sådär ..
Jag rider han mer och mer och han får mer och mer krav på sig som jag inte tycker att han klarar..
Nisse är lätt att få på tygeln men det GÅR inte med gustav, och så är han så stor så jag får inte plats..
Jag får avbryta hela tiden för att alla dessa JÄ**A mini ponnyerna springer omkring överallt.
men försökte så gått det går, Han blir så okoncentrerad när det är små hinder/markarbete.
han skiter i att jobba och om man kommer helt fel.
Och jag vill ju ha han som ett gummi band så jag kan länga och korta han, hitta en bra distans.
och det gick verkligen inte igår.
vi hoppade 60-70 kanske.
Och det kändes hela tiden som att han tryckte sig bort  ifrån väggen så fick försöka få in han samtidigt som jag skulle försöka ha kvar formen på han, vilken inte gick.
men han hoppade fint och fick ge lite mer eftergift idag, en vad jag brukar.
Dom sista sprången var jag faktiskt riktigt nöjd över, hittade en bra galopp.
men ibland vill han och ibland inte det måste man ju förstå också !

förra veckan var han super !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback