Gäst bloggning av, ebba lindberg

tjenare, hoppas ni tycker om den här tjejen lika mycket som jag gör :D !
hon rider grymt bra, och har sjukt fina ponnys !
Hej! 
Mitt namn är Ebba Lindberg och jag är 13 år.
Jag har bloggen http://ebbaliindberg.blogg.se där jag skriver om mina 3 hästar, medgång, motgång och min väg till mitt mål att bli bäst! 
Jag bor lite utanför Kalmar på en hästgård me min mamma, pappa och syster. Samanlagt har vi 8 hästar hemma varav 5 är våra. 
Här kommer lite info om mina hästar då..
Carlows Cinzano "Goodie"
är ett c-ponny sto född -95.
Jag har snart ägt Goodie i ett år den 24 juni.
Goodie är en väldigt speciell försiktig dam som alltid gör sitt bästa för sig och sin ryttare.
Hon skulle aldrig göra sig eller ryttaren något illa inne på banan, i skogen eller på träningen.
Jag tävlar upp till nat. Msv B men målet är att debutera Msv A.
Goodies älsklings sak, som hon älskar över allt annat är att skena i skogen i 210 km h. 
De verkligen älskar hon, nått hon däremot hatar är långtråkiga dressyr pass i paddoken.
Adeldom "Adde"
är en c-ponny valack född -04

som tror han är hingst och en riktig kung.
Ser han en annan häst biffar han upp sig för att visa att han bestämmer. 
Fastän de kan vara jobbigt/störande ibland så ska han va så.
Han är en ponny me attityd helt enkelt. Adde har jag nyligen fått och har snart haft honom i 1 månad och om 2 veckor ska vi göra vår första tävlings debut :)
Anouk "Nuckan"
är ett maxat c-ponny sto född -03

som är väldigt försiktig om sig själv och hänger gärna efter kompisarna i svansen.
En riktigt kelsjuk ponny, underbarare ponny finns nog inte.
Hon är otroligt fin att titta på och tror hon är en fotomodell, men ser även ut som en.
Nuckan kommer från samma ägare som Adde, fast nuckan är inte min utan henne ska jag rida + tävla till senare försäljning. :)



Kommentarer
Emma

Hästen på den sista bilden var ju grymt fin!

2011-06-18 @ 18:40:54 | http://armonios.blogg.se/
Jennifer

fin blogg!:)

intresserad av länkbyte?

2011-06-18 @ 18:53:18 | http://jenniferalindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback